Ik ben Patrick

Lees mijn verhaal

Mindfulness training

Heb je geen idee waar jouw pauze-knop zit? Ben je vaak druk met allerlei activiteiten en gebeurtenissen? Voel je je soms onzeker, snel afgeleid of onrustig? Misschien is mindfulness iets voor jou.

Mindfulness

We leven in een drukke wereld, we krijgen de hele dag prikkels te verwerken. Soms wil je je ‘hoofd vol gedachten’ en je lichaam meer tot rust brengen. Of wil je voorkomen dat je wordt meegesleept door je emoties. Mindfulness kan je hierbij helpen. Een mindfulness-training helpt je meer van jouw binnenwereld te begrijpen. Je werkt aan meer (zelf)vertrouwen en plezier in je leven.

De training

Met mindfulness oefen je in aandacht. Je leert uit je automatische piloot te stappen en even stil te staan. Je ontwikkelt jouw ‘aandachtspier’ en ontdekt hoe jij kan ontspannen en je hoofd weer tot rust kunt brengen. Tijdens de training doe je veel verschillende oefeningen: zoals proef-, voel-, ruik-, luister-, of kijk-oefeningen.

We bieden de training in groepsverband aan. De groep bestaat uit vier tot zes personen. We werken met een vaste groep, dat betekent dat na de start van de training er niemand meer zal instromen. De training bestaat uit 12 wekelijkse sessies van een uur. We herhalen de oefeningen regelmatig, zodat je ze goed kunt uitvoeren. Je kunt de bijeenkomsten en oefeningen ook thuis nog eens terugluisteren.

De mindfulness-training van Siza is speciaal ontwikkeld voor mensen met een beperking. Krijg je begeleiding van Siza, dan betrekken we jouw begeleider ook bij de evaluatie van de training.

Aanmelden

Ben je geïnteresseerd in mindfulness, dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek. We bespreken dan met elkaar wat jouw verwachtingen zijn en of je jouw doelen met mindfulness zou kunnen bereiken. Ook geven we je praktische informatie en bekijken we welke ondersteuning er nodig is om naar de training toe te komen en thuis te kunnen oefenen.

Bij de training hanteren we de volgende afspraken:

  • Het is geen praatgroep; de oefeningen worden nabesproken, maar er wordt niet ingegaan op de dagelijkse problemen of specifieke klachten.
  • Het gaat niet om ontspanningsoefeningen.
  • Je mag maximaal 1 sessie missen.
  • Je komt op tijd. We hebben een inlooptijd van een half uur, dus je kunt rustig binnenkomen. Ook na de sessie hebben we een half uur om af te sluiten. 
  • Ongestoord werken; dus de mobiele telefoons moeten uitstaan.
  • Privacy afspraken; eigen ervaring mag je delen, ervaringen van de ander blijft van de ander en mag niet buiten de groep worden gedeeld.
  • We veroordelen niet, alles mag er zijn.

Verwijzing en financiering

Voor de behandeling van een gedragskundige is een indicatie, beschikking of een verwijzing van een huisarts nodig. Lees hier meer informatie over de financiering van eerstelijnszorg.

> Download de folder

Rendertime:0.3seconds(Logging enabled)