Zo kan het ook!

Wij geloven dat technologie jouw leven kan verbeteren. Veel medewerkers hebben eenvoudige, slimme oplossingen ontdekt om nog beter aan te sluiten bij wat cliënten nodig hebben. Die oplossingen delen de medewerkers met elkaar en met jou, om te laten zien dat het ook anders kan. Bekijk de innovatieve voorbeelden hier.

Trello: Bij activiteitencentrum De Laar wordt gewerkt met Trello: een handig programma waarmee je bijvoorbeeld vergaderpunten kunt ordenen of het dagprogramma van cliënten kunt tonen. Bij AC De Laar is het een welkome oplossing: collega’s kunnen voortaan altijd en overal bij de informatie en cliënten zien direct wat ze die dag kunnen verwachten.
Kijk voor meer informatie op Trello.com

Autostep: Met de autostep kunnen mensen die niet in staat zijn om zelfstandig hun benen te bewegen deze toch bewegen. Daarnaast kan hij worden ingezet bij spasticiteit, langdurige passiviteit of reumatische klachten om spieren en gewrichten soepel te houden. De autostep is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Siza en Motus (CCC Engeneering). Meer informatie over de functionaliteit van de autostep kun je hier vinden. Wil je de autostep bestellen? Dan kan dat bij www.motusbeweegt.com.

BelevenisTafel: De BelevenisTafel is een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die op elke gewenste plek neergezet kan worden. Dankzij de BelevenisTafel worden mensen extra geprikkeld om de concentratie te verbeteren en vaardigheden te ontwikkelen. Het belangrijkste is dat mensen samenkomen en gezamenlijk activiteiten uitvoeren. Meer informatie is te vinden op: www.belevenistafel.nl

EpiWET: Hannie is een vrouw met downsyndroom die wat ouder is én dementerend. Hannie accepteert geen incontinentiemateriaal. Daardoor ligt ze ’s nachts soms nat in bed. Haar begeleiding is dan niet op tijd bij haar. Of ze moeten haar juist wakker maken. Om dit op te lossen is de epi-wet ingezet. Dit is een klein matje dat vocht detecteert en een seintje geeft aan de begeleider.
Meer informatie over de epi-wet lees je hier.

Kassasysteem: In lunchcafé De Buitenplaats van Siza gaat er nooit meer wat mis met het opnemen van de bestelling. Door een handig visueel kassasysteem weet iedereen wie er iets heeft besteld en naar welke tafel het gebracht kan worden. Geen gedoe meer met briefjes en tafelnummers. Meer informatie over het kassasysteem op www.lightspeedhq.nl

GoTalk app: Dankzij de app GoTalk kan Jonathan eindelijk communiceren en duidelijk maken wat hij wil: een wereld van verschil voor hem!


Mijn leven mijn ritme: Cliënten met ernstig meervoudige beperkingen zijn enorm gebaat bij elektronische hulpmiddelen. Cliënten zijn alerter, zitten beter in hun vel en ook de medewerker wordt er gelukkiger van.


E-health met VR-bril: Bij de Technotheek kunnen locaties innovatieve apparatuur lenen, zoals het fietslabyrint, de Wii, de Tovertafel, maar ook een virtual realitybril. Hiermee kun je op een laagdrempelige manier kennismaken met technologische hulpmiddelen.


ProWise zorgt voor interactie: Spelletjes met meerdere cliënten spelen, educatieve onderwerpen zoeken, muziek maken, apps downloaden: met de interactieve Prowise kan het allemaal.


GPS Binnenveld: De ouder wordende John wil graag blijven fietsen, maar raakt wel eens de weg kwijt. Een slim gps-apparaatje biedt uitkomst.

Online E-health alarm: Een online alarmsysteem dat de-escalerend werkt: zowel begeleiders als cliënten voelen zich daardoor veel veiliger.

Robot Tinybot: Opstaan, kleding aantrekken, tandenpoetsen, de was doen: een kleine robot helpt om precies de structuur aan te brengen die iemand nodig heeft.


Digitale agenda: Wist jij dat je met de digitale agenda heel eenvoudig tablet, laptop en mobiele telefoon aan elkaar kunt koppelen? Hierdoor heb je altijd inzicht en overzicht in wie wat doet, zowel voor je team als voor de cliënt!


Doof en bellen met Skype: Dinie is doof. Bellen met haar dochter was frustrerend omdat ze elkaar vaak niet begrepen, maar nu ze Facetimen op de iPad en Dinie kan liplezen is de communicatie sterk verbeterd.


Fietslabyrint Lebretweg: Zelf fietsend je weg bepalen door een stad of landschap waar ook ter wereld. Die sensatie geeft het fietslayrint en het mooie is dat cliënten hierdoor fluitend bewegen!


Robotstofzuiger: Je eigen appartement stofzuigen en meer tijd overhouden voor andere klussen: dat is het gemak van de robot stofzuiger.


Beeld en geluid op een woning: Beeld en geluid bepalen sfeer en daar zijn cliënten gevoelig voor. Door middel van sfeerbepalende maatregelen creëren we rust voor de cliënten op een woning.


IPad Betsy: Betsy is 85 en maakt heel veel gebruik van haar IPad. Ze zoekt recepten en zoekt filmpjes op van vroeger. Het geeft aan afleiding.


Zorgregiecentrale: Bij de Zorgregiecentrale wordt de veiligheid van cliënten op afstand bewaakt.


Hoe helpt technologie jou?

Wil je weten hoe technologie jouw leven makkelijker kan maken? Neem dan contact op met de Zorgregiecentrale, via 06-53 40 58 91 of zorgregiecentrale@siza.nl. Zij weten antwoord op jouw vragen en kunnen met je meedenken over hoe jij slimme, technologische oplossingen kunt inzetten.
 

Rendertime:0.194seconds(Logging enabled)